Τα στιλ κατανάλωσης συχνά παίζουν μεγαλύτερο ρόλο για να προσδιοριστούν οι ταυτότητες και η συνείδηση των ανθρώπων παρά η θέση τους στο παραγωγικό σύστημα. Η εικόνα μας εξαρτάται το τι φοράμε, το τι καταναλώνουμε.
Στον πολιτισμό της καθημερινής ζωής τα εμπορικά κέντρα και οι εμπορικοί οδοί μετατρέπονται σε πεδία μιας τερπνής απόδρασης από τη συνηθισμένη συνείδηση της πραγματικότητας στο πλαίσιο μιας συλλογικότητας, Shopping therapy.
Η εικόνα της πόλης δεν είναι ανεξάρτητη από τη νοοτροπία της κατανάλωσης. Πινακίδες, επιγραφές, διαφημίσεις, εμπορικοί δρόμοι κλεισμένοι από πάγκους και πραμάτειες, τραπεζάκια σε κάθε ελεύθερη κοινόχρηστη γωνιά, τέντες και ομπρέλες συνθέτουν το πάζλ της ασχήμιας και της υποβάθμισης του αστικού τοπίου.
Πρέπει να δώσουμε ένα τέλος στην αυθαιρεσία και στο χάιδεμα αυτιών. Το κάθε μνημόνιο και η κάθε οικονομική κρίση δεν μπορεί να γίνεται το άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές.
Η πόλη ανήκει σε όλους και όλοι έχουμε την ευθύνη για την πορεία της, την ταυτότητά της το παρόν και το μέλλον της.
Επιλέγουμε εκείνους που πέρα από το όραμα έχουν και τα κότσια να την υπηρετήσουν.
Τσιμπλούλης Γεράσιμος, Δασκάλος- Κοινωνικός Ανθρωπολόγος
Υποψήφιος για το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας της Ν. Ιωνίας Βόλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου